UM Racibórz: Zostań Strażnikiem miejskim! Nabór na stanowisko aplikanta

4 min czytania

Prezydent Miasta Racibórz ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze Aplikanta Straży Miejskiej Urzędu Miasta Racibórz ul. Króla Stefana Batorego 6 w pełnym wymiarze czasu pracy.

1) niezbędne, w tym wynikające z art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych:

  1. wykształcenie średnie

  2. ukończone 21 lat

  3. uregulowany stosunek do służby wojskowej

  4. obywatelstwo polskie

  5. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych

  6. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe

  7. nienaganna opinia

  8. sprawność pod względem fizycznym i psychicznym

  9. wykształcenie wyższe,

  10. 1,5 roku stażu pracy w administracji,

  11. ukończone szkolenie podstawowe dla strażników gminnych/miejskich zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych,

  12. ukończone szkolenie z zakresu sztuk samoobrony,

  13. prawo jazdy kat. B

  14. znajomość przepisów:

  • ustawy o samorządzie gminnym
  • ustawy o strażach gminnych
  • ustawy Kodeks wykroczeń
  • ustawy o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej

Warunki pracy na stanowisku:

  1. praca biurowa 20%
  2. praca w terenie 80%
  3. praca przy komputerze
  4. pełny wymiar czasu pracy
  5. pierwsza umowa o pracę na czas określony do 12 miesięcy
  6. planowany termin rozpoczęcia pracy lipiec 2022 r.
  • Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu maju 2022 tj. miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosił powyżej 6%.

Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:

  • Realizacja zadań ustawowych będących w kompetencji Straży ze szczególnym uwzględnieniem spraw dotyczących utrzymania czystości i porządku miejsc użyteczności publicznej, instytucji, posesji prywatnych na podległym terenie.
  • Prewencyjne patrolowanie terenu działania Straży.
  • Prowadzenie czynności wyjaśniających na zasadach przewidzianych w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia.
  • Podejmowanie i realizacja interwencji.
  • Podejmowanie działań mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz współdziałanie w tym zakresie z właściwymi służbami, instytucjami i organizacjami.
  • Współdziałanie z Policją i innymi właściwymi służbami w zakresie ochrony porządku publicznego oraz w zabezpieczaniu miejsc zagrożeń.

****Wymagane dokumenty:

  • kwestionariusz osobowy,
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
  • kopie dokumentów potwierdzających staż pracy, o którym mowa w pkt. I ppkt. 1b lub 2b w przypadku jego posiadania,
  • kserokopia prawa jazdy,
  • kserokopia książeczki wojskowej wraz z informacją o uregulowanym stosunku do służby wojskowej,
  • oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie polskim,
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu nienagannej opinii,
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu sprawności pod względem fizycznym i psychicznym,
  • oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie kandydata o przyjęciu do wiadomości faktu obowiązku publikacji

w BIP danych osobowych - zgodnie z wymogami ustawy z 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych,

  • oświadczenie o zapoznaniu się z informacjami dot. przetwarzania danych osobowych.

**Druk kwestionariusza osobowego wraz z oświadczeniami, o których mowa w pkt. V

ppkt. 6-12** dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej (

) w zakładce Praca w Urzędzie” Druki do pobrania” lub Wydziale Organizacyjnym Urzędu Miasta Racibórz przy ul. Króla Stefana Batorego 6, pok. 213.

Kandydaci spełniający wymagania niezbędne uczestniczyć będą w postępowaniu kwalifikacyjnym obejmującym:

Etap I obejmować będzie test z wiedzy z zakresu ustaw wymienionych w pkt. I ppkt. 2e.

Etap II obejmować będzie rozmowę kwalifikacyjną.

O zakwalifikowaniu do uczestnictwa w postępowaniu wszyscy kandydaci zostaną powiadomieni e-mailem lub telefonicznie.

Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z adnotacją Nabór na stanowisko Aplikanta Straży Miejskiej ” w terminie do 24.06.2022 r. , w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Racibórz przy ul. Króla Stefana Batorego 6, lub za pośrednictwem poczty (decyduje data wpływu oferty do Urzędu).

Dokumenty aplikacyjne najlepszych kandydatów wyłonionych w toku naboru przez Komisję Rekrutacyjną zgodnie z art. 13a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych będą przechowywane przez okres 3 miesięcy. Pozostałe dokumenty aplikacyjne nieodebrane przez kandydatów zostaną zniszczone po upływie 14 dni od dnia opublikowania wyników naboru.

**Zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych osoba zatrudniona na stanowisko Aplikanta Straży Miejskiej zobowiązana będzie uczestniczyć

w obowiązkowym szkoleniu podstawowym dla strażników gminnych/miejskich
( w przypadku braku takiego przeszkolenia).**

Zgodnie z ustawą z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych publikacji w BIP i na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Racibórz podlegają dane osobowe osoby zatrudnionej w wyniku przeprowadzonego naboru.

Szczegółowe informacje można uzyskać telefonicznie pod numerem 32 75 50 663.

Urząd Miasta Racibórz,

raciborz.pl/urzad/aktualnosci_lista/Zostan-Straznikiem-miejskim-Nabor-na-stanowisko-aplikanta/idn:10057

Autor: krystian