Jeżeli jesteś właścicielem strony internetowej, z pewnością niejednokrotnie myślałeś o tym, jak pozycjonować się wysoko w wyszukiwarkach internetowych. Optymalizacja SEO to odpowiedź, której szukasz. Jeżeli chcesz zapewnić swojej witrynie dużą widoczność w Internecie, musisz zrozumieć, czym jest optymalizacja SEO, jakie działania wchodzą w jej skład i dla kogo jest przeznaczona. Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w treści tego artykułu.
Czym jest optymalizacja SEO?
Optymalizacja SEO to fundament każdej strony internetowej. SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli inaczej optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. W skład optymalizacji SEO wchodzi szereg działań, których celem jest:
- poprawienie widoczności witryny w sieci,
- dostosowanie witryny do wymagań wyszukiwarek internetowych,
- wskazanie tematyki strony, co ułatwi zrozumienie jej przez roboty Google,
- ułatwienie skanowania i indeksowania witryny w sieci.
Jakie działania składają się na optymalizację SEO? Dowiesz się tego w dalszej części artykułu.
Co obejmuje optymalizacja SEO?
Szereg działań wchodzących w skład optymalizacji SEO, możemy podzielić na działania, które podejmowane są w obrębie samej witryny. Określane są mianem on-page. Drugim filarem optymalizacji SEO są z kolei działania off-page, w skład których wchodzą działania podejmowane poza witryną. Rozkładając optymalizację SEO na czynniki pierwsze, możemy wyróżnić:
- optymalizację treści na stronie
Treści na stronie internetowej, w tym zarówno opisy produktów, jak i artykuły, powinny być tworzone zgodnie z zasadami SEO. Należy do nich:
- używanie nagłówków H1, H2, H3, które porządkują tekst,
- używanie w przemyślany sposób słów kluczowych,
- tworzenie wyczerpujących treści, które odpowiadają na potrzeby użytkowników,
- odpowiednie formatowanie treści, np. stosowanie pogrubienia czy wypunktowania.
- optymalizację metadanych
Metadane to meta title, czyli meta tytuł i meta description, czyli meta opis. Znajdziesz je na stronie wyników w wyszukiwarce. Meta title nie powinien przekraczać 60 znaków i powinien zawierać słowa kluczowe. Ponadto, jego zadaniem jest zainteresowanie odbiorcy oraz wskazanie robotom wyszukiwarki, co znajduje się na stronie. Meta description z kolei, nie powinien przekraczać 160 znaków i jest tworzony przede wszystkim dla użytkownika – pełni funkcję informacyjną i zachęcającą do kliknięcia.
- optymalizację grafik
Nic tak nie zniechęca odbiorcę jak wolno ładująca się witryna. Jednym z aspektów, które składają się na prędkość ładowania strony internetowej, jest odpowiednia kompresja grafik i zdjęć. Odpowiednio skompresowane grafiki powinny także mieć dokładne opisy ALT (alternative text). Dzięki takim opisom, Google rozpoznaje tematykę i zawartość grafik, co może pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie witryny.
- optymalizację adresów URL
Zasady SEO określają, że poprawne adresy URL nie powinny zawierać polskich znaków, ani przekraczać 100 znaków. Dodatkowo, dużą uwagę warto przykładać do samej treści zawartej w adresach URL. Powinny one mówić odbiorcy, co znajdzie w obrębie witryny.
- optymalizację pod kątem responsywności
Komputery stacjonarne, tablety i telefony różnią się rozdzielczością wyświetlacza, co powoduje, że strony, które nie są dostosowane pod kątem responsywności, nie będą wyświetlały się poprawnie. Responsywność to dostosowanie witryny pod kątem wielu urządzeń. Strony internetowe, które są zaniedbane pod tym kątem, będą już na samym początku zniechęcać odbiorcę.
- linkowanie wewnętrzne i optymalizację przekierowań
Linki w obrębie Twojej witryny powinny prowadzić do poprawnych stron. Należy pilnować, aby linki nie przekierowywały odbiorcy do stron z błędem 404, co ma bardzo negatywny wpływ na odbiór strony przez użytkownika oraz samo pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.
- zapewnienie bezpieczeństwa witryny
Każda strona internetowa powinna posiadać certyfikat SSL. Odbiorcy chętniej wybierają strony, które są zabezpieczone, ponieważ certyfikat gwarantuje poufność przesyłanych danych. Co więcej, wyszukiwarki Google chętniej pozycjonują wysoko strony z certyfikatem SSL, chcąc zapewnić swoim odbiorcom pełne bezpieczeństwo.
Poza tym, budowanie widoczności strony w Google uzupełniają działania poza samą witryną. Należy do nich przede wszystkim link building, czyli pozyskiwanie linków z wartościowych i zaufanych źródeł. Strony, które mają mocny profil linkowy są lepiej oceniane przez wyszukiwarkę.
Kto może skorzystać na optymalizacji SEO?
Optymalizacja SEO przeznaczona jest dla wszystkich właścicieli stron internetowych. Nieważne, czy Twoja witryna to Twój własny sklep internetowy, czy też pełni funkcję wyłącznie reprezentacyjną. Twoim celem jest pozyskiwanie nowych klientów. Optymalizacja SEO sprawi, że Twoja witryna będzie przyjazna nie tylko dla robotów wyszukiwarek, ale też dla samych użytkowników.
Kto może przeprowadzić optymalizację SEO?
Samodzielna próba przeprowadzenia optymalizacji SEO swojej strony internetowej może doprowadzić do popełnienia błędów, które w negatywny sposób wpłyną na Twoją pozycję w wyszukiwarkach Google. Jeżeli nie posiadasz wiedzy w zakresie SEO, warto zdecydować się na współpracę z agencją marketingową WeNet. Już na samym początku współpracy otrzymasz darmowy audyt SEO, który polega na dokładnej analizie i ocenie Twojej witryny. W ramach audytu SEO otrzymasz:
- analizę i ocenę strony internetowej,
- przyjazną i intuicyjną prezentację danych,
- gotowe wskazówki,
- wiedzę na temat istotnych parametrów wpływających na pozycjonowanie.
Co najważniejsze, audyt jest świetną podstawą dla dalszej współpracą z agencją marketingową. Dzięki optymalizacji SEO zwiększysz sprzedaż i ruch na stronie internetowej. Już teraz wejdź na Wenet.pl, aby zamówić darmowy audyt SEO i cieszyć się szybkim rozwojem swojego biznesu!