Komunikat Dyrektora Wydziału Powiadamiania Ratunkowego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach:

Na chwilę obecną CPR Katowice obsługuje zgłoszenia alarmowe wpływające na numer alarmowy 112 i 997. Nasz ośrodek w 2017 roku, jako pierwszy CPR w kraju przejął obsługę zgłoszeń wpływających na numer alarmowy 997, która wcześniej była realizowana przez poszczególne
komendy Policji. We wrześniu 2021 r. przejmiemy zgłoszenia wpływające na numer alarmowy 998, wówczas osoba, która zadzwoni na ten numer dodzwoni się do operatora numerów alarmowych, który zgodnie  z procedurami zapyta o wymagane informacje i za pomocą systemu
teleinformatycznego (dokument elektroniczny – tzw. formatka) przekaże zgłoszenie do właściwego dyżurnego Stanowiska Kierowania Komendanta Miejskiego/Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej celem realizacji zgłoszenia. Przy okazji warto zaznaczyć, iż z numerów alarmowych należy korzystać tylko w sytuacji potrzeby dokonania zgłoszenia alarmowego (w sytuacji zagrożenia zdrowia, życia, mienia, środowiska, bezpieczeństwa i porządku publicznego). Jeśli obywatel ma potrzebę kontaktu telefonicznego z funkcjonariuszem Państwowej Straży Pożarnej, nie mającego charakteru zgłoszenia alarmowego, wówczas powinien zadzwonić na numer miejski, który dostępny jest na stronie internetowej danej komendy PSP, w książce telefonicznej, a często również w lokalnej prasie.

Z punktu widzenia osoby dzwoniącej po pomoc na numer alarmowy 998, nie odczuje ona różnicy w obsłudze zgłoszenia, albowiem operatorzy
CPR Katowice od samego początku rozpoczęcia funkcjonowania centrum, tj. od 2013 roku, odbierają zgłoszenia wpływające na numer alarmowy 112, które przekazywane są do PSP celem dalszej realizacji.