Nowe zasady dotyczące indywidualnych rachunków bankowych w Twoim mieście!
Od 1 stycznia 2025 roku mieszkańcy Raciborza muszą pamiętać o nowym systemie wpłat podatków i opłat za odpady. Co to oznacza dla lokalnych finansów?

Nowe zasady płatności w Raciborzu. Sprawdź, co się zmienia!

Urząd Miasta Racibórz ogłosił istotne zmiany dotyczące płatności podatków oraz opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Z początkiem 2025 roku wprowadzone zostaną indywidualne rachunki bankowe, które będą obowiązywać zarówno osoby fizyczne, jak i prawne. To krok w stronę uproszczenia procedur oraz zwiększenia przejrzystości finansowej.

Jak uzyskać nowe numery rachunków? Oto szczegóły!

Mieszkańcy Raciborza otrzymają nowe numery rachunków bankowych do wpłat z tytułu opłaty za odpady w informacji o wysokości tej opłaty, która zostanie przesłana w 2025 roku. Natomiast dla podatków lokalnych, takich jak podatek od nieruchomości czy podatek rolny, informacje te znajdą się w decyzjach o ustaleniu wysokości podatku na nadchodzący rok. W przypadku firm, pracownicy Wydziału Finansowego skontaktują się z nimi drogą mailową, informując o nowym numerze rachunku.

Warto zwrócić uwagę na konieczność aktualizacji danych w zleceniach przelewów. Urząd apeluje do mieszkańców o dostosowanie swoich płatności do nowych zasad już od stycznia 2025 roku. W razie pytań lub wątpliwości, można kontaktować się z pracownikami Wydziału Finansowego pod numerami telefonów: 32/755-06-49 lub 32/755-06-42 dla kwestii podatków lokalnych oraz 32/755-07-02 dla opłat za odpady komunalne.

Dla innych należności, takich jak opłata skarbowa czy czynsz dzierżawny, pozostaje dotychczasowy rachunek bankowy:

ING BSK S.A. 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692

Te zmiany mają na celu uproszczenie procesu płatności oraz zapewnienie większej kontroli nad finansami miasta. Mieszkańcy powinni być świadomi tych zmian i przygotować się na nadchodzące nowości.


Wg inf z: UM Racibórz