Powiat Racibórz: Sprawy wydziału Komunikacji i Transportu załatwisz pocztą lub w biurze podawczym
Zgłoszenie zbycia pojazdu załatwisz korespondencyjnie!
Ustawowy termin w którym właściciel zobowiązany jest zawiadomić o zbyciu pojazdu to 180 dni od daty przeniesienia prawa własności (daty sprzedaży).
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu należy złożyć w Starostwie w biurze podawczym lub przesłać pocztą. Do zawiadomienia proszę dołączyć kopię dokumentu przenoszącego prawo własności pojazdu (umowy, faktury).
Formularz zgłoszenia zbycia pojazdu: Zgłoszenia nabycia i zbycia pojazdu można dokonać również on-line przez portal ePUAP lub PWPW.
Adres ePUAP:
Adres PWPW: **Wyrejestrowanie pojazdu oddanego do demontażu.
** Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu z powodu oddania do stacji demontażu należy złożyć w Starostwie w biurze podawczym lub przesłać pocztą. Do wniosku proszę dołączyć oryginał zaświadczenia o demontażu. Dodatkowo proszę dołączyć wydruk potwierdzenia dokonania przelewu opłaty skarbowej (za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu: 10,- zł). Opłatę skarbową należy przekazać na rachunek Urzędu Miasta Racibórz. W tytule przelewu proszę wpisać nr VIN pojazdu. Rachunek opłaty skarbowej: 78 1050 1070 1000 0004 0003 36 92.
Karta usługi:
bip.powiatraciborski.pl/download/3746.docx
bip.powiatraciborski.pl/download/360.docx
Decyzja o wyrejestrowaniu zostanie odesłana pocztą.
powiatraciborski.pl/main/aktualnosci_powiat/Sprawy-wydzialu-Komunikacji-i-Transportu-zalatwisz-poczta-lub-w-biurze-podawczym/idn:4151.html
Autor: krystian