Content marketing wspomaga w znacznym stopniu pozycjonowanie stron internetowych. Już od dawna wiadomo, że Google faworyzuje strony, które zawierają odpowiednią ilość treści, która jest użyteczna dla użytkowników. Natomiast content marketing wychodzi naprzeciw wymaganiom Google i skupia się na tworzeniu oraz dostarczaniu – czyli publikowaniu – treści, które mogą cieszyć się uznaniem wśród konkretnej grupy odbiorców. Content marketing jest zawsze ukierunkowany na określone gusta wybranych osób, które w zamierzeniu mogą być potencjalnymi klientami firmy. Agencje interaktywne jak https://kryzysowy.marketing/ świadczą profesjonalne usługi w tym zakresie. W przekazie content marketingowym zaszyty jest odpowiedni przekaz w formie zachęty do skorzystania z oferty danej firmy, ale nie jest on tak nachalny jak to bywa w reklamach. To odbiorca więc decyduje co jest dla niego ważne i zgodne z jego potrzebami.

Co zamiast typowej reklamy?

Agresywna reklama i nachalny marketing staje się synonimem irytacji wśród wielu internautów. Widać to wyraźnie na zwiększającej się liczbie osób, które korzystają z tak zwanych blokerów reklam w przeglądarkach lub zwyczajnie ignorują treść reklamową, która jest dla nich nieprzydatna. W content marketingu liczy się to, aby to właśnie użytkownik sam odnalazł daną treść w momencie, gdy tego naprawdę potrzebuje. Content marketing może występować więc w postaci poradników zakupowych, recenzji produktów albo specjalistycznych treści dotyczących użytkowania wybranych produktów lub unikalnych pomysłów na wykorzystanie kupionych przedmiotów. Warto też pamiętać, że content marketing to nie tylko tekst. Może objawiać się również w formie wideo lub podcastu, czy infografiki.

Moc pozycjonowania ukryta w content marketingu

Jeśli zadbamy o właściwy content marketing na stronie firmowej, blogu lub sklepie internetowym to warto zatroszczyć się o właściwą promocję, która pozwoli polepszyć widoczność tych stron w wyszukiwarkach internetowych. Robot wyszukiwarki Google analizuje treści zamieszczone na różnych portalach i na podstawie tego kreuje pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. Treści sponsorowane tworzone pod kątem content marketingu powinny być więc ważnym elementem działań każdej firmy, której zależy na osiągnięciu lepszej pozycji w Google. Ważne jest odpowiednie użycie słów kluczowych w tworzonych treściach, ich unikalność, czytelność i przejrzystość, a także użyteczność dla określonej grupy odbiorców. Pomóc w tym może doświadczona agencja marketingowa 48 Media (oferta dostępna jest na stronie https://48media.pl ), która od wielu lat wspiera działania związane z pozycjonowaniem wielu przedsiębiorstw.

W jaki sposób content marketing może zwiększyć sprzedaż