W miniony poniedziałek, 29 października 2024 roku, dzieci z Przedszkola nr 14 miały niecodzienną okazję uczestniczyć w zajęciach poświęconych ekologii, które poprowadził ekodoradca. Tematem przewodnim spotkania był smog oraz sposoby na dbanie o czyste powietrze, co w kontekście aktualnych wyzwań ekologicznych ma szczególne znaczenie.
Interaktywna lekcja o smogu i ekologii
Eksperymenty i bajki jako narzędzia edukacyjne
Ekologiczne plecaki jako symbol działań na rzecz ochrony powietrza
Interaktywna lekcja o smogu i ekologii
Zajęcia odbyły się w dwóch grupach wiekowych: pięcioletnich Kubusiach oraz sześcioletnich Kangurach, w których łącznie uczestniczyło 43 przedszkolaków. Dzieci miały okazję dowiedzieć się, czym jest tzw. "kopciuch" oraz dlaczego nie powinno się w nim spalać śmieci. Uczestnicy lekcji poznali również formę smogu, który w okresie jesiennym nadciąga nad miasta, a także skutki zdrowotne związane z jego wdychaniem.
Eksperymenty i bajki jako narzędzia edukacyjne
W trakcie zajęć przedszkolaki mogły wziąć udział w eksperymentach, które na własne oczy pokazały im, jak wygląda smog. Takie doświadczenia z pewnością na długo pozostaną w ich pamięci, a także przyczynią się do większej świadomości ekologicznej. Dodatkowo, w ramach lekcji dzieci obejrzały bajkę pt. "Książę i smog", która opowiadała o walce księcia ze szkodliwym smogiem w jego królestwie. Ta forma edukacji okazała się nie tylko pouczająca, ale i angażująca dla młodych widzów.
Ekologiczne plecaki jako symbol działań na rzecz ochrony powietrza
Na zakończenie zajęć każde dziecko otrzymało plecak ekologiczny do pokolorowania z logiem projektu, co stanowiło miły akcent i zachętę do dalszego dbania o środowisko. Plecaki zostały zakupione w ramach projektu "Śląskie. Przywracamy błękit", który jest częścią szerszej inicjatywy ochrony powietrza w województwie śląskim, realizowanej przy wsparciu Programu LIFE Unii Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Wydarzenie to doskonale wpisuje się w globalny trend kształtowania ekologicznej świadomości już od najmłodszych lat. Dzięki takim inicjatywom dzieci nie tylko uczą się o problemach związanych z zanieczyszczeniem powietrza, ale także stają się aktywnymi uczestnikami działań na rzecz ochrony środowiska, które będą miały wpływ na ich przyszłość.
Wg inf z: Urząd Miasta